İşletmelerde SWOT Analizi

99.90 

Stokta yok

Stok kodu: DK3200 Kategoriler:

Açıklama

SWOT Analizi, ilk olarak 1960’larda Harvard Ünivesitesi’nin profesörleri olan Guth, Learned, Christensen, Andrews  tarafından geliştirilmiştir. Mevcut bir projede veya ticari girişimde kurumun, yöntemin, sürecin, durumun veya bireyin güçlü (Strengths) ve zayıf (Weaknesses) yönlerini belirlemekte, iç ve dış çevreden kaynaklanan fırsat (Opportunities) ve tehditleri (Threats) saptamak için kullanılan stratejik bir yöntemdir.  Bu yöntem projenin veya ticari girişimin hedeflerini belirlemeyi ve amaca ulaşmak için olumlu ya da olumsuz olan iç ve dış faktörleri tanımlamayı gerektirir. SWOT Analizi’ni etkili hale getiren özellik, faydalanabileceğiniz en iyi fırsatları belirlemesidir. İşiniz ile ilgili zayıflıkları bu analiz ile fark edebilir; firmanıza karşı oluşan tehditleri hazırlıksız yakalanmadan önce görüp, yönetebilir ve elimine edebilirsiniz.