Açıklama
Günümüzde küresel pazarda ağır rekabet koşulları, kısalan ürün yaşam süreleri ve teknolojide meydana gelen gelişmeler işletmelerin, tedarikçi seçim sürecine ve tedarikçi ilişkileri yönetimine daha fazla odaklanmalarını gerektirmektedir. İşletmeler varlıklarını koruyabilmek ve pazar paylarını arttırabilmek için kalite, maliyet ve zaman olmak üzere üç önemli kriter üzerine odaklanmalıdır. Bu bağlamda işletmelerin, bu kriterler bazında müşteri beklentilerini karşılayabilmeleri için gerek ürün ve hizmetlerini, gerekse süreçlerini bu değişimler doğrultusunda geliştirmeleri gerekmektedir. Bunlara ilave olarak, son yıllarda işletmelerde Toplam Kalite Yönetimi ve Tam Zamanında Üretim gibi kavramların kullanımın oranının artması ile beraber tedarikçi seçim sürecinin daha da ön plana çıkmaya başladığını görmekteyiz. Toplam Kalite Yönetimi ve Tam Zamanında Üretim felsefelerinin işletmeler arasında genel kabul görmesi sonucunda, tedarikçiler ve tedarikçi piyasalarını etkileyen şu değişiklikleri gerçekleştirmek bir zorunluluk olmuştur